dinsdag 1 mei 2012

SPAM, hoe kom je er vanaf??



Als je gaat bloggen probeer je toch over iets te schrijven wat interessant is. Ik zet hier natuurlijk berichten op over wat ik maak in mijn webwinkel Astrobaby, maar toch komen er ook wel andere dingen voorbij.

Ik was net een artikel aan het lezen over wat voor onderwerpen je zou kunnen bloggen. En opeens kwam dit in me op. Mijn dagelijkse irritatie, de dagelijkse spam. Ik weet dat dit een probleem is voor vele mensen. Sinds kort krijg ik ook spam in het Chinees of een dergelijke taal, hoewel mijn Chinees nu niet zo geweldig is, zoals bij veel Nederlanders.

Ik zet ze op de lijst met geblokkeerde afzenders, maar ze blijven komen. Ik denk dat de reden van de vele spam is, met name de erotische sites is dat de naam van mijn webwinkel het woord baby (Astrobaby) bevat. Maar hoe zou je een site anders moeten noemen als je allerlei artikelen maakt voor baby's. Het is om gek van te worden. Af en toe blog ik op een site genaamd Babyhive.nl. Zelfs daar krijg ik reakties van allerlei erotische sites.

Ik weet dat velen van jullie er ook last van hebben. Hebben jullie goede tips om er vanaf te komen???



Geen opmerkingen:

Een reactie posten